luni, 21 iulie 2008

Statul incurajeaza fumatul

De ceva timp, mai precis de cand s-au scos de pe piata pachetele de 10 tigari si s-a interzis vanzarea tigarilor la bucata rumeg ideea potrivit careia, ca de obicei statul zice una si face alta. Adica, in loc sa ma convinga sa renunt la fumat, mai mult m-a incurajat sa fumez.
Nu stiu cum sunteti voi, dar eu am o problema nu cu tigarile pe care le fumez, ci cu cele care raman in pachet...
Inainte luam un pachet de 10 tigari intr-o zi. Cand se terminau ma linisteam. Sau in unele zile cumparam doar cateva tigari. Si atat. Le terminam pe alea, iar ma linisteam pana a doua zi.
Poate nu am eu destula vointa... Cert e ca atata timp cat mai e o tigara in pachet, trebuie sa o termin si pe aia. Asa ca de la 10 tigari am ajuns la 20. Chiar mai mult uneori, in functie de cat de plin e pachetul sotului meu (al doilea), seara cand ne intalnim...
Ca si tigarile lui sufera de acelasi regim ca ale mele...
Deci statul pretinde ca nu e bine sa fumezi, pe de o parte. Pe de alta, incurajeaza fumatul. In ciuda sloganurilor si a campaniilor antifumat, in ciuda mesajelor de pe pachete...
Pai degeaba imi zice mie ca fumatul duce la impotenta... Am doi copii, mi-ajung, iata deci o masura protectoare in plus...
Cat despre cancer... e destul de indepartat pericolul... Daca maine da o masina peste mine, o sa fiu mai fericita ca mor fara cancer?
Si totusi... in cele din urma am decis, impreuna cu Romi, sa ne lasam de fumat...
Cred ca argumentul forte nu apare pe nici unul dintre pachete... Anume banii... Un calcul sumar arata ca amandoi fumam cam 400 ron pe luna. Nu e mult dar nici putin. Daca ma gandesc insa ca in ultimii 5 ani am dat aproximativ 24000 ron doar pe tigari, devine al naibii de mult...
As vrea sa pot imputa statului roman suma asta. Din punctul meu de vedere, ei au o parte de vina. Daca eu sunt dependenta de fumat, ei ma obliga sa cumpar o cantitate mai mare? Si pui in mod inconstient si in mana copiilor aceeasi cantitate? In mod ciudat, nu am vazut ca pustanii sa intampine greutati in achizitionarea tigarilor...
Poate ca daca ar avea parte de un proces cu un cetatean afectat in mod direct de legislatie, cei care dau legi fara sa gandeasca vor evalua si posibilele consecinte ale actelor promulgate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu