joi, 26 iunie 2008

Bine sau rau

Acum cativa ani, cand fiul meu inca era in scoala generala, am aflat ca deja au inceput sa umble diversi indivizi pe la poarta scolii cu droguri. Am stat atunci de vorba cu pustiul meu, i-am explicat implicatiile consumului de droguri si i-am spus ca daca vrea sa se apuce de fumat, sa imi spuna si ii dau eu tigari.
Avea atunci 12 spre 13 ani si toti cunoscutii mi-au zis ca am innebunit. Cum sa imi invat eu fiul sa fumeze? Ce fel de mama denaturata sunt?
Din punctul meu de vedere insa intre a fi tentat de traficanti cu tigari cu droguri si a fuma o tigara normala, a doua varianta parea mai acceptabila. Stiind ca poate sa ceara oricand tigari fara sa trebuiasca sa se ascunda, baiatul meu a reusit sa refuze calm ofertele. M-a testat insa cand a implinit 15 ani. Mi-a cerut o tigara si dupa expresia fetei lui se astepta sa il refuz. I-am intins pachetul, a luat o tigara. I-am explicat iar ca poate sa imi ceara oricand, dar daca poate sa nu se apuce de fumat ar fi bine sa nu o faca. Imi spusese ca toti colegii lui fumeaza si banii pe care parintii ii dau copiilor pentru pachet sunt dati pe tigari.
A fumat cred din teribilism in decurs de o luna vreo 4 tigari. Venea insa sa imi ceara si imi urmarea reactia. I-am dat de fiecare data fara sa mai comentez nimic.
Probabil ca in momentul in care ai voie sa faci un lucru, atractia acestuia dispare. Dupa vreo luna, cand l-am intrebat de ce nu a mai cerut, mi-a raspuns foarte calm ca s-a lasat si nu mai are de gand sa fumeze. A vazut cum e, a vazut si ca ii dau voie si nu il mai atrag tigarile.
Nu stiu daca am procedat sau nu bine in situatia data, insa am vrut doar sa minimalizez "pierderile" si sa inlatur tentatia "fructului oprit" care putea fi "otravit" cu droguri.
Rezultatul a fost cel pe care il asteptam si stiu ca as proceda la fel intr-o situatie similara.
As vrea sa stiu insa voi ce ati face, cum ati proceda?

Un comentariu:

  1. si mama a facut la fel, si din nefericire fratele meu fumeaza de la 14 ani, acum are 30...

    RăspundețiȘtergere