miercuri, 22 august 2012

Eu vara nu dorm

Bine ca nu mai e mult din vara...
Oricum, aseara am mai bifat o premiera in viata mea. Nu stiu daca se inscrie pe lista aia pe care cica orice om ar trebui sa completeze lucrurile pe care vrea sa le faca inainte sa moara.... Cert insa e ca am comis-o! Ce anume? Am dat cu subsemnata la politie.
Pe scurt, luni seara, pe la 7, vecinii nostri au scos iar boxele alea supradimensionate in curte, le-au testat decibelii la maxim si au lasat muzica sa urle. Au ascultat in principal manele, agrementate pe alocuri cu muzica usoara romaneasca, cateva piese straine de prin anii 80 si muzica populara. Totusi tonul (si chiuiturile) erau date de manele.
Am suportat eroic pana pe la 10 seara, in speranta ca dupa acesta ora vor da muzica mai incet. Nici gand! Petrecerea era in toata regula, cu miros si fum de gratar, cu chiuituri asortate si tropaituri... Pe la 10:30-10:40 sotul meu a incercat sa vorbeasca omeneste cu ei, sa dea muzica un pic mai incet. A incercat sa le explice ca pitica noastra nu poate sa doarma. Ce credeti ca au facut? Vecinica sefa peste tartori a inceput sa zbiere la el cum ca in curtea ei face ce vrea (cand s-a mutat si inca nu avea gardul pus facea plaja topless in curte, ca doar era in curtea ei!), ca e petrecere aniversara si ca are de gand sa o tina asa pana dimineata. Si, inainte de a-i tranti poarta in nas, i-a recomandat sa sune la 112 daca nu ii convine.
Am mai asteptat vreun sfert de ora, in speranta ca in pofida declaratiilor belicoase se vor potoli si vor deveni rationali. Ti-ai gasit! Muzica a continuat la fel de tare, dar chiuiturile au crescut in intensitate si numar. Asa ca, in disperare de cauza si Ioana miorlaita mi-am luat inima in dinti si am sunat la 112. Am incercat initial sa sun la politia din comuna, dar nu a raspuns nimeni asa ca am explicat doamnei politicoase care imi e urgenta, am dat adresa mea si pe a vecinilor, dansa m-a transferat unui ofiter de politie care m-a ascultat, mi-a spus ca va transmite echipajului de la noi si mi-a recomandat ca pe viitor (Doamne, sper sa nu fie o data viitoare!) sa sun direct la sediul nostru de politie.
Echipajul de la noi s-a miscat relativ repede, cam in 10 minute, in toiul unor racnete tribale asezonate cu manele infiintandu-se la poarta petrecaretilor. Sunetele acute s-au stins, muzica a fost data mai incet si dupa ce au parlamentat cu vecina noastra care isi proclama dreptul de a tine o petrecere la ea in curte cand vor muschii ei si la ce ora i se nazare, politistii m-au chemat si pe mine sa dau cu subsemnata. Am iesit cu sotul, le-am spus si partea noastra de poveste si in timp ce vorbeam cu ei a iesit si pitica la poarta, sa vada cu cine vorbim. Asa ca politistii au avut si confirmarea ca mezina noastra nu doarme si nici nu poate sa o faca in harmalaia creata de cei de peste drum.
Au fost foarte binevoitori si politicosi si au incercat sa ne faca sa trecem cu vederea incidentul. Totusi, au subliniat ca daca vecinii vor continua sa dea muzica tare dupa plecarea lor, sa ii chemam iar si ne-au dat un numar de mobil al unuia dintre ei. Tare fain! Bravo politiei noastre!
Vecinii au dat intr-adevar muzica mai incet, dar tot au continuat sa chiuie, in ciuda parca. Am reusit totusi sa adormim in cele din urma. Romulus m-a intrebat dimineata daca am mai auzit ceva azi-noapte. Nuuuuu, nimic. Din momentul in care am reusit sa adorm m-am mai trezit abia spre 3, ca se foia pitica. Cica insa ca pe la 2 dimineata vecinii au mai bagat vreo 7 manele la maxim.
Dimineata, in masina, in drum spre curs, in mod ironic radio-ul difuza "eu vara nu dorm". Cand nu vrei tu sa o faci e una, dar cand nu te lasa altii e deja dureros.

3 comentarii:

  1. Sincer, nu votez cu tine suta la suta. Greseala lor a fost ca nu au anuntat, "dragii nosti, va iubim si va stimam dar in seara asta eu vara nu dorm asa ca haideti si voi la un pahar de bere"!
    Se pare ca ai o vecinatate incordata si colorata, gen presul lui Baiesu!
    Buna dimineata!
    Apropo, in situatia lor am fost si eu, cand baietii mei au serbat majoratul. Din motive lesne de inteles cheful s-a facut acasa, la bloc. Bineinteles ca intr-o scara intreaga este si un vecin, fost politist, care are abonament la 112! De fiecare data am platit o amenda simbolica dar dupa aceea muzica era muuult mai tare! Abia atunci incepea cheful!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei nu anunta oricum niciodata. Nu e primul chef monstru pe care il tin si in 4 ani, de cand s-au mutat, am fost cat se poate de intelegatori.
      Numai ca de data aceasta petrecerea a fost luni (ce om normal are petrecere luni si nu in weekend?) suprapus peste o pitica miorlaita, racita si care nu poate dormi din cauza galagiei? Si ca paharul sa fie plin, e mult prea cald in casa ca sa dormi cu geamul inchis.
      Inteleg si punctul tau de vedere, dar eu tot pe a mea o tin de buna.
      Multumesc insa pentru vizita, care ma bucura ca de fiecare data, si de faptul ca ti-ai facut timp sa comentezi

      Ștergere
    2. Dar evident ai dreptate, mai ales ca nu au spus nimic inainte! Am vrut sa spun ca desi am fost din usa in usa si mi-am cerut scuze cu o saptamana inainte, desi politistul respectiv are doua apartamente pe scara plus casa la tara, aproape, a preferat sa ramana in apartamentul de deasupra noastra, numai asa, de-al dracului! Cand e sa ai ghinion, asta e!
      Parerea mea este ca ai avut un ghinion crunt cand ti-ai ales vecinii! :)

      Ștergere