vineri, 25 martie 2011

"Ce nu trebuie sa ii spui copilului tau" - de pe utilecopii.ro

Azi am citit un articol relativ interesant aici. Spun "relativ" pentru ca nu cuprinde cea mai infricosatoare amenintare pe care am auzit-o spusa vreunui copil de catre mama lui: "Daca nu esti cuminte, nu te mai iubesc!".

Inutil sa spun ca mogaldeata de vreo 3-4 ani careia i-a fost adresata amenintarea a incremenit, i-au dat lacrimile si s-a conformat cererii mamei, iar mama era foarte mandra ca si-a obligat copilul sa o asculte.

Retragerea iubirii sau conditionarea iubirii mie mi se pare infricosatoare. Si daca mie mi se pare asa, cum i se pare oare unui copilas pentru care mama este tot universul? Prin natura ei, o mama iubeste neconditionat. Imi iubesc copiii indiferent cate traznai fac sau neascultatori sunt, indiferent de situatiile in care ma pun (pe strada, la scoala, in familia extinsa). Pur si simplu ii iubesc si nu imi pot concepe viata fara ei.

Nu sunt mereu de acord cu ce fac, pot sa ma supar pe comportamentul lor, ei au voie sa se supere pe mine (si parintii o dau in bara uneori), dar nici in cele mai negre scenarii nu le-as spune ca nu ii mai iubesc.

Un copil a carui iubire de catre parinti este conditionata de comportament, sunt convinsa ca va ajunge un adult schilodit sufleteste, care va crede mereu ca iubirea trebuie castigata in permanenta, care nu poate fi iubit pentru ceea ce este, ci pentru ceea ce face. Si asta e cumplit de trist.

Asa ca acum ma duc iar la copiii mei sa le spun ca ii iubesc. Si ca mai mult decat atat, voi fi toata viata mama lor iar ei copiii mei, chiar si cand vor avea 50-60 de ani (daca voi trai pana atunci)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu